Wednesday, March 11, 2009

KADRI - Porgandi ja seene pikkpoiss.

Juhuuuu - esimene külalispostitus!!!:)

Leidsin Maalehest eriti toreda retsepti. Tavaliselt tehakse pikka poissi ikka sea- või loomahakklihast, aga seal oli pikapoisi retsept kanahakklihaga. Proovisin järgi! Kartsin, et kana, kes pole eriliselt pekine elukas, tõmbab pikaspoisis kuidagi klompi või tükki ja jääb kuivaks, aga ei, väga mahlakas ja hea tuli. Maitses palju tervislikumalt kui seahakklihast.

Vaja läheb:

1 muna
400 g kanahakkliha (ma panin 300, tuli ka hea)
1 jämeda riiviga riivitud porgand (mina panin kohe mitu porgandit)
maitse järgi küüslauku (või kui ei taha ei pea üldse panema)
1 hakitud sibul
riivsaia
seeni
soola, pipart
viil saia

Haki sibul, küüslauk, seened. Riivi porgand, leota sai (millel enne kooriku ära võtad) veidi soojas vees ja sega kõik saadud asjad hakklihaga kokku. Pane maitse järgi soola, pipart. Sega taignasse ka 1 muna. Nüüd vormi ahjuplaadile pätsikesed, mitu väikest küpseb paremini kui üks kolossaalne pätsike. Torka näpuga sisse augud ning raputa pätsid riivsaiaga üle. Küpseta 30 min 200 kraadi juures. Mina küpsetasin igaksjuhuks kauem, toores liha pole my thing. Vahepeal võid valada peale puljogit ja lõpuks veel veidi hapukoort peale määrida.
Kuskil keegi kirjutas, et teeb pikkapoissi keeksivormis, niiet võib ka pätsi sinna sisse paigutada kui huvi on.

No ja igaljuhul tuli kokku eriti hea pikk poiss. Selline pool taimetoidu amps, sest ma panin päris korralikult porgandit ja seeni. Teen kindlasti teinekordki, lihtne ja odav ja maitseb hästi, järgmine hommik saab jäänukeid saia peale panna ja puha. Aa, juustusõpradel soovitan juustu ka peale panna veel. No vot nii ta läheb :)

5 comments:

Liisi said...

Ma täna kohe proovisin, aga seeni eriti ei söö ja panin liha vahele tomati tükke ja lõikasin kuubikuteks ka mozzarella juustu (basiilikuga), mis mõnusalt sinna igale poole ära sulas. Aga päris maitsev! Aga ma ei ütleks, et teab mis lihtne (riivimisel tekib siuke segadus:P) ja odav...

Merje said...

Ma olen elu sees vist üks kord pikka poissi näinud, ja see oli Kadri ema oma Lasnamäel. Võib-olla oli kuskil veel (kas seda pakutakse sünnipäeval??). Igatahes, hakkliha on maru. Lihtne ärapraetud hakkliha (veise, ei pea siga ahmima). A se su oma tundub tore. Oleks võinud okse-vaheaegadel põske pista. Ja siis teda jälle tervitada.

Kadri Tulev said...

merje kas sinu ema ei tee pikka poissi? no marmorkeeksi taigaljuhul teeb, seda ma mäletan. marmorkeeksi võiks jälle au sisse tõsta, vahepeal ma tegin seda koguaeg merje ema järgi.

Liisi said...

Kadri, kui sa kirjutad niimoodi "kas sinu ema ei tee pikka poissi" (pikkpoiss lahku), siis see kõlab päris kahtlaselt:D (või siis ainult juhul, kui see sama lause inglise keelde panna...?)
Ja Merje - okse-vaheajad??

Merje said...

Jaa, ma hakkasin Kadriga kokku saama ja siis jõin enne kohvi piimaga pooleks ja lolli (ent teoorias hea juu) peaga panin Baileyst sisse. Siis hakkas paha pärast.
Aga "your mother does not do .. " aaaa! :D Aga no ega mu eelmise postituse esimene lause ka väga korrektselt ei kõlanud.