Tuesday, August 11, 2009

Punased sõstrakesed

Tegin siukest kooki, ema õpetas:) Ta ise sai retsepti kusagilt ajakirjast või raamatust, ei teagi täpselt, aga mulle see kook hirmsasti maitseb! Ja nüüd tegin siis ise ka. Punased sõstrad olid ilusti olemas ka.




PS! Mu vana, aga eriti tubli ahi:)
Põhjaks kasutasin poest ostetud muretaigent. Suure ahjupanni peale kulus 1 pakk parasjagu ära.
Seejärel vahustasin 7 munavalget (mul rohkem ei olnud) 3 dl suhkruga vahuks. Homme vist saab omletti! Vahustamisel tegin niimoodi, et suhkrut hakkasin lisama vaikselt siis, kui vaht oli juba paks, lisasin ettevaatlikult u 2,5 dl ja vahustasin nii kaua kuni enam suhkruterasid tunda ei olnud (maitsta või sõrmede vahel proovida). Lõpus lisasin selle 0,5 dl ja segasin ära. Siis võtsin pool munavahtu ja segasin punaste sõstardega ära (ma ei tea kogust kahjuks) ja panin koogipõhjale. Selle peale panin ülejäänud vahu. Küpsetasin üle tunni aja 100 C juures ahjuuks irvakil. Siis keerasin kuumuse maha ja jätsin koogi jahtuma. Ja nii ongi:)

Marko mõtles, et aitab mind määrides munavahtu mulle näkku, püüdes mu pead koogi sisse suruda ja samal ajal pilti tehes.

6 comments:

Anonymous said...

üsna sadistlik koogitegu,aga tulemus paistab väärt

Merje said...

NONII, kes nüüd peaaegu punapea on!
aga ma tahtsi öelda, et ma olen ka just punaste sõstarde ja munavahu ja küpsisepõhjaga küll, teinud sarnast asja. väga hea sai.
aa, heureka, see on see homne kook jah! kui ma ei ole sunnitud socialize'ima, siis saame kokku 13 ajal :D.
ja pr. toimetaja-to-be: "taigent" ..?

Merje said...

sõstarde-sõstrate..
kivi enda kapsaaeda ka

Liisi said...

Sõstarde ei olegi õige? Muidu jah .. taigna, parem veel tainast. Vabandust:D
Muidu 13 ajal tundub ok, enne võiks kuidagi siiki kontakteeruda.

Liisi said...

http://forte.delfi.ee/news/teadus/punapead-tajuvad-valu-teravamalt-kui-brunetid.d?id=25070181

A reetur muidu, ma tulin tööle, tühjendasin ühe teekarbi, asetasin sinna väljavalitud koogitüki sinu jaoks ja hoidsin seda oma laual. Ise tead, nüüd seda enam pole. Hoho.

gisgis said...

Nonii kook sai tehtud ja lubatud tagasiside tuleb siit (o:
Kutsusime suure maja rahva ka lõunale ning täiesti üheselt nõustusime, et väga hea kook oli (ma söön nt hetkel kolmandat tükki juba)(o;
Ma panin 4dl suhkrut ja siis oli täpselt paras see magususe-hapukuse suhe. Erinevalt sinust panin kaneeli ka ja mulle meeldis, andis sellise mõnusa, natuke jõuluse maitse sinna juurde.
Ainus asi, mis ma kõhklesin, et kas ikka peab nii olema või läks midagi nihu, oli põhi. See oli väga hele ja pehme...ei tea, kas need marjad andsid nii palju niiskust, et muutus nõks vesiseks põhi või ma oleks pidanud seda rohkem küpsetama.
Aga ma jätkan siis proovimist...siit lehelt on juba paar retseptsi silma jäänud. wink.
/Kaia