Wednesday, February 03, 2010

Kooki?


Jah, palun väga.
Tegin kapis konutavast kohupiimast lihtsa koogi. Retsept oli selline. Ma asendasin osa kohupiimast keefiri ja hapukoorega. Lisasin veel banaanitükke ja kompotikirsse ja mõrusid šokolaadinööpe. Ahjust välja võttes koogike veidi võdises, aga varsti sai hirmust üle ja oli üsna tahe ("ja asi tahe"). Taignakihid läksid ka üsna sassi, aga see ei häirinud üldse. Maitses ka hea. Eriti ajasin koogis taga šokolaaditükke.

Teine šedöövr oli selle retsepti järgi, mida ma üldse esimesena Orangette'i blogis kunagi lugesin (tolle postituse jutt on ka ekstravagantsem kui tavaliselt). Hollandi beebipannkook - paistis maitsev (ja mitte selle pärast, et mulle lapsi süüa meeldiks, okei?!). Nüüd lõpuks tegin ära. Välja nägi tõesti hea ja hullumeelne. Tainas pulbitses ahjusoojas nagu monstrum. Maitse seevastu puudus. Sidrunimahlast ja tuhksuhkrust hoolimata. Ma vist pole kunagi nii maitsetut asja söönud. See maitses nagu ilma suhkruta biskviidipõhi (mis ta koostiselt vist ongi - palju mune, vähe jahu, võid ja koort).
Moosiga läks asi veidi paremaks, aga üldiselt ma ei soovita seda kellelegi. Välja arvatud, kui välimus hinge läheb, sest ta oli ikka tõsiselt naljakas harali taigna-loom.

8 comments:

Kadri Tulev said...

nii....nii...kohev!

Liisi said...

Nii lahe postitus, jutu poolest. Algul lugesin, et tegid kohutavast piimast kooki - mõtlesin, et leiutasid siukse laheda viisi kohupiima nimetamiseks:D
Siis tahan öelda, et olen väga õnnelik, et sa kirjutasid kelleLEGI ja mitte kellegile (fuih).
Kook tundub mõnus, aga nii kahju, et see teine asi siis hea ei olnud:(

Merje said...

Ma hakkasin mõtlema, et äkki on asi selles, et nende half-and-halfi sees on suhkrut ka? Wikip: "In the United States, half and half is a very light cream typically used in coffee. Its butterfat content is about 12.5%, which makes it low-calorie and more stable in coffee". Kontrollisin üle, kohvikoord on meil 10% ja vahukoor 35%. Seega kohvikoor peaks käima küll. Nii et selle ebaõnnestumise tagamaad on veel hämarad. Võtke keegi beebid ette, äkki tuleb välja. (Räägin jätkuvalt söödavatest beebidest, või siis vastikutest läägetest beebidest).

Kadri Tulev said...

Väga hea kook oli ütlen kohe ära. Eriti head olid shoku tükid seal sees.
Aa eile vaata Merje sa rääkisid nendest Liisi śokolaadinööpidest eksole, mis ta sulle Tartusse veel saatis. Ma täna öösel nägin unes et olin poes, kus müüdigi ainult neid śokolaadinööpe. Kõik riiulid olid täis.Saluut!

Merje said...

:DD äge! Oleks ka sellist tahtnud näha.
Ma nägin täna unes, kuidas kõik hakkas vaikselt veega kattuma. Kogu linn siis. Läksin just uisutama, ja siis sain vaevalt asjad laenutada, kui see ruum oli juba vee all. ja lõpuks oli vesi nii kõrgel, et olin vee pinnal ja ujusin edasi ja jalgade all oli tunda suurte korrusmajade katuseid, kus kasvas rohtu! Päris rõve tunne oli. Keegi oli muga kaasas ka. Lõpuks jõudsime selle inimese mitmel korrusel paikneva korterini kortermajas, ja ainult tema korteri, ja kogu maja ülemine korrus oli veest vaba. Aga no vesi jätkas tulemist. Erilist muret ei olnud küll..
Kuskil oli kirjas, et uned on evolutsiooniliselt kujunenud selleks, et ürgsed inimesed saaks unes oma reaktsioone harjutada. À la on mingi oht ja keegi ajab sind taga ja siis põgened kuidas suudad. Tundub isegi loogiline. Ellujäämisprotsent pärismaailmas siis kasvas ilmselt.

Kadri Tulev said...

Ma nägin ka vett veel kusjuures! Et oli mingi selline kevadine üle kallaste ajav jõgi, imeilus oli, ja sealt läks kuskil 20cm lai ja hästi pikk sild üle ja siis üle selle silla oleks saanud imeilusasse muinasjutumetsa ja palju lühem oleks kodutee olnud sealt aga ma ei julgenud sealt ikkagi üle minna, kartes vette kukkumist, ja läksin koju läbi kopli hoopis.

VESI tõuseb üle kallaste - kiiret õnnetoovat edasiminekut. Vee joomine - tervist ja jõudu. Vette lükatud saama - viletsust ja muret. Veest läbi minemine - murest ja takistustest pääsemist.

Kadri Tulev said...

Ja Liisi, mis sina unes nägid :P ? Paistab et Merje kohupiimakook on unemaailmad esile toonud siin eelkõige.

Liisi said...

Täna öösel valisin endale ratsutamiskiivrit, päääris pikalt ikka. Minu suurele peale ei leidunud sobivat. Lõpuks ühe leidsin, aga see polnud ikka ka nii ilus. Siis mõtlesingi ja valisin seal pool ööd. Põnev.