Friday, October 15, 2010

Pastel de Tres Leches...

... ehk hispaania keeles kolme piima kook. Ehk kondenspiima-unistus! See kook jäi mulle silma siit ja kohe tundsin, et pean tegema! Selleks, miks ma retsepti muutsin, oli mitu põhjust. Esiteks käisin poes ja nägin, et ilma suhkruta kondenspiima ei olnudki müügil. Ma ei mäleta täpselt, kust see kookospiima idee tuli, aga igatahe oli see üks hea otsus. Välja tuli üks imeliselt õhuline ja mahlane kook. Ka vahukoore asemel tegin mõnusama kreemi. Lisaks sobiks peale veel mõni hapukam mari, näiteks kirsid.

Kook:
2,3 dl jahu
1,5 tl küpsetuspulbrit
1/4 tl soola
5 muna
1,5 dl + 0,6 dl suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
0,6 dl piima
1 purk kondenspiima
1 purk kookospiima
0,5 dl vahukoort (ülejäänu pakist kasuta kreemis)



Kreem:
1 pakk (500 g) ricottakreemi
tuhksuhkrut (maitse järgi, kuna kook on päris magus, siis ma väga palju ei pannud)
ülejäänud vahukoor

* Soojenda ahi 180 C.
* Eralda munakollased -valgetest.
* Vahusta munakollased 1,5 dl suhkruga helekollaseks. Lisa piim ja vaniljesuhkur ja sega. Lisa jahu, küpsetuspulber ja sool, sega kokku.
* Vahusta munavalged kõvaks, lisa 0,6 dl suhkrut ja vahusta edasi. Sega munavalged õrnalt taigna hulka.
Siin on kook valetpidi (ehk siis tagurpidi keeramata) :(
* Vala tainas vormi ja küpseta u 30–40 minutit (ma kasutasin natuke suuremat kandilist vormi). Kui kook on küpsenud, lase tal natuke jahtuda, siis võta vormist välja ja pane see tagurpidi (!) sellisele alusele, mis oleks koogist natuke suurem ja äärtega. Lase veel u 30 min jahtuda.
* Mikserda kokku kondenspiim, kookospiim ja 0,5 dl vahukoort. Tee koogi sisse kahvliga palju auke (kook peab ikka tagurpidi olema) ja vala siis piimade segu koogi peale, vaikselt. Kõike ei pea ära valama, kui tundub, et kook on "täis", siis ülejäänu võib alles jääda. Lase koogil vähemalt ööläbi külmkapis seista, aga pidi olema seda parem, mida kauem seisab.
* Kreemi tegemiseks vahusta ülejäänud vahukoor. Siis mikserda läbi ricotta ja tuhksuhkur ja sega lusikaga need omavahel kokku. Vala kreem koogile.


* Update - olen seda kooki nüüd hiljem nii teinud, et lõikan põhja pooleks ja mõlemale poolele panen (mitte küpsenud kihi poolelt) piimasegu, nii saab kook kõige rohkem hea maitset ja mõnusat niisutatust külge.

3 comments:

Kadri said...

Mulle meeldib see ablas kahvel seal koogi keskel. Piimaallergikutel pole sinna koogi ligi asja vist. Tahaks maitsta, et milline see on täpsemalt, pildil paistab selline tavaline koogi tüüpi kook. Maitse on aga kindlasti ülihea! Olen harjunud juba midagi edevamat nägema sinu sulest/käest. Piltidega kooke ja nii. Ära hellitatud.

Liisi said...

Need piltidega on suhteliselt sarnased tegelikult, pilt ainult on erinev. Aga ülejäänud koogid on just maitse poolest ägedamad. Näiteks seesama, paistab küll tavaline, aga oli selline mahlane, õhuline, kerge kookose maitsega imeline amps. See kreem peal pani i-le täpi:)
Peame kohtuma ja ma toon seda kooki kaasa!

Kadri said...

Oojaa tahaks küll :)