Monday, December 15, 2008

Minu selle aasta piparkoogimaja


Või pigem onn.. Ma loodan, et ta öösel kokku ei varise, kuigi ma ei imestaks (küll aga veidi kurvastaks). 300 grammi tuhksuhkrut, ei tea mitu kalorit see teeb:p Limpsisin meisterdamise ajal muidugi glasuuri ka ja kurgus on juba praegu tsipa imelik.. läinud on need pool-purki-kondentspiima-järjest päevad.


16.12.2008
Selgituseks Merjele.

Eilne post oli tehtud telefoniga, sestap ka lühike tekst, aga ma nüüd siis räägin kõik nii ära nagu oli:P
Pilt on kavalalt tehtud, et ei oleks näha kui uberik see maja tegelt on, ma ei viitsinud korralikke jooniseid teha (pole kodus joonlauda) ja lõikasin lihtsalt paberist välja vajalikud kujundid, aga ma unustasin ära, et otsaseinad peavad olema ülevalt kolmnurga kujulised ja nii mul tuligi selline maja, et katuse otstest see kolmnurk on tühi mõlemalt poolt...
Aga jah, see valge plöga peaks olema lumi ja hommikuks oli kenasti ära kuivanud küll. Ja onn oli püsti ka! Kui hästi palju (300 grammi!) tuhksuhkrut panna (mul oli u 1,5 munavalget. 1,5 sest ühe eraldamise ajal läks kollane katki ja pidin selle siis kähku ära viskama), siis kuivab normaalselt.
Ja need ümmargused asjad on tavalised piparkoogid:) Mul oli glasuuritamiseks eriti eriti halb kilekott ja sealt tuli seda möga päris suure ojana ja ma ei saanud neid glasuuritada, aga parandan selle vea kohe, kui olen kusagilt saanud ilusa selge nurgaga kilekoti.
Sa oled tubli ikkagi, suudad austet kondekat auväärselt ka tarbida. Mul on kavas nädalalõpus meekooki teha, siis tuleb kondekaga tegemist:) Eks ma siis püüan kajastada ka seda sündmust. Ja äkki ka glasuuritud piparkooke - ainult sinu jaoks, Merje.
Millal sa muidu Eestimaa pinda puutud?

2 comments:

Merje said...

mis need ümmargused asjad seal maja ümber on. ma ootan mõistlikku selgitust!
aga muidu paistab tore ju. kas see valge läga (lumi? .. ma loodan) kuivas päris ära ka?
ja lohutuseks, või siis innustuseks (kui sul võitlejatahet on), Martin tõi mulle purgi kondekat siia, väike pussitamine noaga - avajat polnud - ja purk läks korraga alla ikka küll. Enda kohutuseks.
Ja täna just sõin tulijais-küpsiseid (noh enam ei ole tulijais- siis :D) enne kooli ära, ei viitsind poodi minna. Nii et ma pole eriline eeskuju küll...

rammirahus said...

Tipptopp maja ju, meie kirik tuleb ilmselt samasugune. Detailid ootavad glasuuri :)
... ja päris nutine mehike on aknalaual