Sunday, September 05, 2010

Liha!

Võtsin kokku kogu oma julguse ja tegin lihapraadi! See retsept jäi mulle silma eelmisel nädalal ja tundus nii maitsev. Pajaroad on mulle alati sümpatiseerinud - liha läheb nii pehmeks ja maitsvaks ja alati on kaasas see imeline kaste.


* Loomaliha, abatükk (mul oli pea 1,5 kg)
* soola-pipart
* rosmariini ja tüümiani
* küüslauk
* 2 sibulat
* 2 pudelit õlu (mul oli A le Coq Special)

Kuumutasin pannil õli, määrisin lihatükid külluslikult soola ja pipraga sisse ning praadisin kuumal pannil mõlemalt poolt pruuniks, nii umbes 2–3 minutit ühele poolele. Siis võtsin liha pannilt ära, keerasin kuuma maha ja viskasin sibula ning küüslaugu sinna. Küüslaugu puhastasin ja purustasin küüned noaga peale pressides. Sibula lõikasin pooleks ja siis mitte väga õhukesteks viiludeks. Segasin sibulat-küüslauku pannil umbes 30 sekundit ning seejärel valasin neile peale õlu. Kuna mul ei ole head nõud, millega saab nii praadida kui ka ahjus küpsetada, valasin siinkohal sibula-küüslaugu-õlu segu oma ahjuvormi ja valasin sinna ka ülejäänud õlu. Panin lihatükid ka sinna (lõikasin suured käntsakad enne pooleks/kolmeks), lisaks maitseroheline ja veel soola (umbes 1-2 tl). Kaas peale ja ahju! Umbes 150 kraadi juures 3 tundi küpsetamist. Mmm, liha läheb suus-sulavaks. Kui 3 tundi oli möödunud, võtsin paja ahjust välja ja tegin liha kahe kahvliga rebides tükiks. Kuna liha oli nii läbi küpsenud ja pehme, siis see tegevus kulges äärmiselt lihtsalt.

Liha kõrvale valmistasin kartuli-maapirnipüreed. Või, kui lihtsamalt väljendada, siis kartulpiutru, milles pooled kartulid olid asendatud maapirnidega. Püree kõlab lihtsalt kuidagi nii peenelt. Keetsin need pehmeks (sain ka õppetunni, et maapirn tahab kauem keetmist kui kartul!), lisasin võid ja sooja piima ja mikserdasin kõik ära. Maapirnid on väga maitsvad ja tervislikud, mõnusa pähklise maitsega. Tegelikult kogu praad oli hästi hea ja kokkuvõttes ka päris lihtne ettevõtmine.

8 comments:

Mari-Liis said...

Palun mulle homseks lõunasöögiks 1 ports seda õllehautist :P
Ja me sõime enne seenešnitslit!

Kadri said...

oo kindlasti proovin seda järgi teha. õllega päris huvitav. muidu ise olen veiniga ikka teinud. tundub eriti maitsev!

Anonymous said...

appppiii ...seda peab küll järele- ja siis kerre vehkima!!!

Merje said...

Püha müristus (jaa, alateadvuses on see sõnapaar nüüd omal kohal), see liha oli kindlasti hea. Õlu polnud üldse tunda? Selles mõttes et 2 pudelit ikkagi...
(Seente kohta ei oska midagi öelda, ma pole marineeritud .-..seentega sõber, tahtsin öelda. Aga eile läks elekter ära selle koha peal. Täiesti ära noh. Olin koopainimene. Nii et lõpetan jutu täna. Aga no alooha, lihaküpsur!

Liisi said...

Kusjuures õlu oli muundunud eriti eriti maitsvaks kastmeks!

Kadri said...

Alks ju aurab ära kuumaga niiet järgi jääb hea kraam ainult

Liisi said...

Aga see küpses ju kinnise kaanega - haudus. Kuhu sellel alksil siis aurata on?

kadri said...

küll ta välja lipsas