Sunday, April 05, 2009

täidetud õunad!

Täidetud õunad!

Niinii. Ma olen päris mitmel korral juba tegelt pilte ka teinud, aga kuidagi on need ripakile jäänud. Gregor tuli mulle külla ja rääkis midagi utoopilistest täidetud õuntest, mida ta olevat kuskil a-la Peeter Oja reklaamis näinud, et valmivad imekiiresti. Tahtsime siis järgi proovida.

poest läks vaja 4 õuna ja pakike rosinaid (ausalt 200 gr piisab, sest me algul, et missassja pool kilo ikka), jahu, küpsetusmargariin, munad ja mingi kast või moos omal valikul peale. õunad koorida ja otsad maha ja siis seest puhtaks. siuke mõnus pesa tuleks sisse teha. sisu võib hiljem ka koos rosinatega sisse panna. tainas on kõige tavalisem margariin soojaks ja munad ja jahu ja suhkur mätsida. me midagi ei mõõtnud, niiet kõike omal soovil ja enda järgi. kui tainas valmis siis on mõnus õuntele ümber meisterdada sihuke pisike nagu ürp. ennem lähevad rosinad sisse sinna õunapessa. ilmselt võib sinna omal soovil kõike muud ka panna. ja siis tõmbame selle õunaürbi täitsa kinni, niimoodi et tainas õunal täitsa ümber. ja siis ahju. mul gaasipliit, aga ma usun, et 180-220 kraadi. ja siis hakkavad lõhnad tulema. ja valmis on nad siis kui pealt siukesed pruunikad ja mõnnad. ahjust välja ja siis omal soovil mingine kaste peale. mul oli iirise aga ma
usun, et vaniljekaste oleks supperluks.

ja head isu! ja üle ühe õuna eriti ei jaksand süüa. aga niii head olid. teen teinekordki.


Liisu

--
Liis Raudsepp

3 comments:

Merje said...

kas mu silm näeb saku on ice'i?
proosit igatahes.
tunduvad nämmud :), improviseerimine on alati tore.
ja, tere tulemast :D

Liisi said...

Tunduvad jaa head!:) Alguses oli kirjeldus päris segane, aga teise lugemisega oli kõik juba selge.. Tere tulemast ka tagasi jälle;)

Kadri Tulev said...

Tahaks proovida. Ma kujutan ette et need oleks eriliselt head koorelikööri kõrvale ampsamiseks.