Wednesday, February 10, 2010

Galuboi Vagontšik


Sellest koogist oleks tõesti võinud saada helesinine vagun, kui oleks ristkülikukujulist keeksivormi kasutanud ja dominoküpsistest rattad treinud.
Aga ma ei arvestanud, et kook helesinine tuleb. See tuli koos mõttega retsepti veidi vürtsitada - ehk siis sinist (Curacao) likööri sisse panna. Kuigi munade ja sidrunimahla kollasus muutis segu natuke roheliseks.
Põhja oli päris keeruline vormi sisse saada, sest see kleepus käte külge rohkem. Selle küpsetasin natuke juba ära. Peale läks tuksuhkrut (sestap ei krõmpsunud midagi hamba all) ja mune ja kohupiima. Retseptis oli ka pirnikompott, aga ma panin tükeldet pirne ja banaani. Enne vormi valamist lasin täidise ained mikseriga ühtlaseks.
Maitse oli hea kohune ja kreemine. Polnud liiga magus. Võib-olla jätaksin järgmisel korral ära banaanid, ja paneks ainult pirni. Paneks ühe korraliku pirni, maha. Huhuhu. Sinise pirni. Sellise, millega kõrva soojendada saab. Kes teab, see.. on olnud kõrvast haige.

Palju õnne kokk Kadrile homseks ette juba. Gurraa!

Täna avastatud tarkusetera siia juurde: hoia kokku vett, joo šampanjat.

8 comments:

Kadri Tulev said...

Appikene, ongi sinine! Ma ei tea, otseselt just ei kutsu sööma see värv, aga maitse on kindlasti parem kui sinakas alatoon. Eile kutsusin CC kino juures ühele narkomaan pubekale kiirabi, oli teine liikumatult lumehganges nägupidi, inimesed käisid mööda ja ei teind väljagi. See neiu oli samat värvi tõmbund mis Merje kook. Vot sellised assotsatsioonid tulevad esmaselt. Aga kui millegi ilusaga võrrelda, siis äkki sume suveõhtune sinitaevas?
Igaljuhul julge tegu selline sinine kook!

Liisi said...

Ma algul vaatasin, et oled miski brokoli(eesti keeles õige tegelikult spargelkapsas, aga.. aga)quiche'i teinud:P Muidu mulle see kook tundub väga isuäratav ja tahaks seda süüa.
Kas see tarkusetera pärineb Anu Saagimilt?:D (Ma tean muidu sellist - hoia kokku vett, pissi dušši all! Austraalias vist popim loosung, seal veeprobleemid).
Muidu veel ma ei imesta, et sa seda sinist alksi sinna sisse valasid .. sulle on alati igasugu huvitavad alkohoolsed joogid meeldinud. Ja ma ei mõtle seda üldse halvasti:)

Kadri Tulev said...

Inno ja Irja Tähismaa blogis oli ka see pissu teema üleval ja siis see Inno kirjutas seal veel sellest kuidas Ingrid lausa saunas kükitas ja pissis.
Aga mulle andis ema täna mingid mustikakrõpsud, mida võib laialdaselt kasutada ja neid saab ka värvainena kasutada. Väga põnev tunudb, proovin varsti ära.

Kadri Tulev said...

Aa ja naljakas lugu mis ema veel täna rääkis. Et kui ta noor oli siis oli ka mingi liköör mis oli sinakat värvi ja siis see oli väga popp ja üks küla poiss tahtis äss olla ja pakkus tüdrukutele peol mingit sinakat jooki ja ütles et see on see liköör. Ja siis kuskilt kõrvaltoast karjus varsti poisi vanaema "kus mu jalaloputus vedelik on!" Ilmnes et poiss oli seda laagerdunud jalaloputusvedelikku (kus siis arvatavasti oli kaaliumpermanganaat sees) liksi pähe pakkunud :P

Kadri Tulev said...

http://lookimadethat.com/2010/02/08/chicharrones/ see viide oli siin paremal pool tulbas. palun lugege läbi. isuratav? merje, teed järgi?

Liisi said...

Eestis müüakse neid asju nimega Ossi kõrpsud. Haisevad jubedalt, maitsenud pole.
Mul on muidu mustikajahu, ma arvan samalt tootjalt. Pole veel julgenud kasutada, aga plaan on:)

Merje said...

Kadri pool sai muffinsite sees neid mustikaasju söödud. Ei saaks öelda, et väga tunda oli, aga kuna ma olin eelnevalt teavitet, siis sai tähele panna küll, et mingi vintske mummu on hamba all.
Võiks suvel korraliku mustikakorjamise korraldada. Neid saab sügavkülmutada ka. Kuigi toorelt piimaga on parim ikka.

Liisi said...

Ma arvasin, et need on šokolaaditükid, korra tundus imelik, aga ei tulnud see mustikaasi meelde:P