Thursday, December 10, 2009

Tradiššuuniline


Tegin täna šokolaadimuffineid (Vilma samanimelisest pulbrist) - sisse läks kookoshelbeid ja marmelaadi; mooniseemneid ja kombainis (köögikombainis) purustet mandlit.

Tegin õunakooki ka. See sai eriliselt maitsev. Panin ühele poolele natuke enne valmissaamist mandlipuru ka peale.
Õhuke ja karamelliselt magusa põhjaga maius küpses sellest. Mida hapumate õunadega teha, seda paremini peaks maitsema.
Panen retsepti siia kirja. Lihtne oli teha.

Põhi:

1 pk "Juubeli" tordipulbrit
100 g sulatatud võid

Täidis:
tükeldatud hapusid õunu (eelistatuim sort Antonovka)

Kate:

2 muna
1 dl suhkrut
1 spl pannkoogijahu (võib asendada tärklisega)
250 g hapukoort (ma arvan, et mul läks natukene rohkem)

Valmistamine:
Sega tordipulber sulatatud võiga (tekib riivsaia-laadne puru) ja vala küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Silu puru ühtlaseks ning kata tihedalt õunatükkidega.
Vahusta munad suhkruga, lisa pannkoogijahu ja hapukoor. Vala segu koogipõhjale (mugavam on seda teha kannuga).

Küpseta 200 kraadi juures, kuni kook on helepruun (mul läks ca 25 min).

Lähen selle õunakoogiga täna liikvele. Näis, kuis.. läis (kas maitsäis, või mitte).

3 comments:

Kadri Tulev said...

Antonovka:

Voorused

* väga saagikas
* haigus-ja talvekindel
* väga hea köögiõun
* pikaealine puu

Puudused

* lauaõunaks liialt hapu
* ebasoodsal aastal tabanduvad viljad kärntõvest ja puuviljamädanikust

Merje said...

Liisi, kas tabanduma on sõna? (Otsin ise kohe ka :D).
Ma olen üsna kindel, et kook on kärntõvest prii.
Üsna kindel..
Aga Kadri, sul ka õunu üle? Proovi seda retsepti. Tõesti väga hea peaks saama (hapukoort võibki vist natu rohkem panna kui 250, aga mitte ka liiga palju). Peaaegu nii hea, et ma olen valmis kommenteerima seda postitust kuskil kokandusfoorumis, kust ma selle retsepti leidsin. Vot nii hull lugu!

Liisi said...

Astu palun Peetri külast ka läbi!! Või siis tule mulle homme tööle külla:) khm ... koos koogiga ikka:D

ja:
tabanduma <50> med tabatud saama. ▪ Haigusest tabandunud elundid