Thursday, June 09, 2011

Küpsisemaania


Olen nüüd tükk aega juba jälginud paari küpsise tegemise blogi – naised, kes peamiselt dekoreerivadki küpsiseid. Näiteks see ja see (ärge minu omi neis blogides olevatega võrrelge palun, ma alles esimest korda proovisin:)).
See jälgimine ja imetlemine on tore, aga tekitab vastupandamatu soovi ise ka nii ilusaid asju valmistada. Muidugi esimese korraga nii kenad asjad välja ei tule, aga eks näis, kuidas need maitselt peale lähevad – kas viitsin veel teha.
Üleeile küpsetasin valmis tavalised suhkruküpsised (sugar cookies) ja eile pärast Jamiroquai kontserti asusin neid kaunistama. Kui mingit konkreetset mõtet ei ole, on natuke raske. Mul on nii alati olnud, et improvisatsioon ei tule nii hästi välja kui näiteks mingid ette planeeritud asjad. Aga siuksed nad siis on. Väga olulist rolli mängib glasuuri paksus/vedelus, eks seda peab harjutamise käigus veel timmima. Jälle tõdesin, et tahaks minna imedemaale Ameerikasse, et sealt kõikvõimalikke kokandustarbeid endale soetada. Aga samas, saan hakkama ka nendega, mis siin on. Seekord sain tordipritsiks miskid tegelikult korstende ehitamiseks mõeldud torbikud, millega oli hästi mugav toimetada. Eks peab siis maitset ka proovima (öösel pool 3 ei olnud küll isu mekkida, pealegi oli glasuur veel ju täitsa vedel) ja siis saab küpsiste kaunistamise edasise saatuse otsustada.

 Tegelikult on pildid tehtud ka hommikul, kui glasuur oli veel pehme. Loodan, et õhtul koju jõudes on nad valmis.

8 comments:

Kadri said...

Ma ei julgenud su sünnal neid küpusid kausist võtta, liiga uhked olid ja ei raatsind. Nüüd kahetsen..

Liisi said...

Naljatilk!

Katrin Emmus said...

sõin mõnuga 3 suurt komeeti ära :)

merdzh said...

VÄGA HEAD OLID! sabatäht on mu jõulukink? onju? nou?
sõin neid veel järgmisel päeval, kui randa korra seal olime. ekstrahead soolased-magusad olid. kust see soolane tuleb? lähen vaatan retsepti.

düdüüt said...

*pärast randa

merje said...

nonii, kus retsept on. mis blogi see eitea siin on. googelda-yourself?
ma ise pakkusin enne pimesi, et soodast tuleb see maitse. aga võid ka vabalt kommenteerida, liisi!

Liisi said...

Oh, nii palju kommentaare, milline rõõm! Ja vabandan nõudliku lugeja ees.. Merje, ma jah retsepti ei lisanud, sest see oli siuke proovi asi... aga ma ei tea, kust see soolane mekk võis tulla. Kasutasin vaniljeekstrakti, mille ise viskist valmistasin, äkki tundsid kerget viski lisandit?:D Küpsistes käis küpsetuspulber ja natuke soola küll, aga mitte nii palju. Glasuuris oli sidrunimahla, aga see pole ka soolane ju. Äkki toiduvärvi maitse, sest see koosneb suures osas soolast (samas neid ka nii tugevalt ei lisanud).
Igatahes, tore, et maitses:) Äkki julgen kunagi teine kord veel teha.

Merje said...

Jaa, tee veel.