Wednesday, December 29, 2010

Peedi-hakkliha-rucola pirukas sinihallitusjuustuga

Tuli hirmus peedi isu täna ja tegin ühe lehttaigna peedipiruka. Miks
mitte pühade ajal midagi punast teha ja peet on selleks ideaalne!
Taignakihtide vahele läks siis eelpraetud hakkliha sibula ja küüslaugu
segu, 1 pakk riivitud peeti, pool pakki kodujuustu, 1 muna, 1 karp
merevaiku, hakitud rucolat, tükeldatud sinihallitusjuustu ning
tavalist juustu. Kasutasin peale muude maitseainete ka seda tomati
küüslaugu maitseainet, millest ma varem midagi ei teadnud, mida Liisi
ja Merje salaja kasutavad ja mulle ei ole midagi maininud selle
olemasolust! Süda tilkus verd kui teada sain, et iga päev kõnnin mööda
ju Piprapoest kui tööle lähen, aga teadmatus ei ole lubanud astuda
sisse et tuua ära see mõnus maitseaine.
Vahepeal läks lehttaigen ahjus peast segi ja hakkas kerkima mis kole,
andsin paar hoopi märja rätikuga talle selga ja siis rahunes veidi.
Peet on ikka jube tore!

--
Kadri Tulev

4 comments:

Merle said...

Alguses vaadates mõtlesin, et oled puhta värsket hakkliha taignasse kaetanud. Aga ma siis üritan end veenda, et see on peet, mis nõnda verev on.
Samasse teemasse, su märkusest "Miks mitte pühade ajal midagi punast teha" tuli meelde vana hea "punaste pühade" väljend, mis teadagi MILLE kohta käib.
Paslik paslik.

Muidu mu napoleoni kook sai päris ok (2 inimest kiitis otsesõnu), minu arvates liiga vähe magusa kreemiga. Samas jäi moosikorrus kogemata vahele (meenus umbes minut pärast koogi lõplikku kaunistamist), nii et võibla oli siuke magedam päris ok. Polnud haput moosi juurde vajagi.
Võin kunagi selle kolmetunnise küpsetamise retke uuesti üles võtta.

Kadri said...

Paluks Napoleon päevakorda võtta uuesti! Tõesti nagu! Ilma naljata.
Peedikook sai ka väga hea muuseas.

Liisi said...

Tundub maitsev pirukas, ilma sinihallitusjuustuta oleks veel parem:P
Ma muidu ühineks ka õhutustes Napoleoni (mis kaunis nimi) koogi tegemisel, aga mulle pole see kunagi eriti meeldinud:(

Marju @Tassike.ee said...

Kõlab päris huvitavalt see peedipirukas :) Viimasel ajal on peet nii mitmes huvitavas retseptis ette sattunud, et peaksin ta suurema ja tõsisema luubi alla võtma. Aitäh hea idee eest!

Huvitavat kokkamist ka uuel aastal! ;)