Monday, May 02, 2011

Lõhepirukas

Facebookist on teine kord ikka kasu ka. Eelmisel nädalal soovitas Nami-Nami teha lehttainas küpsetatud lõhe- või forellifileed. See tundus nii hea ja lihtne ja kala pole juba ammu söönud.
Käisin siis eile esimest korda Sadamaturul ja täitsa tore oli. Vaatamata minu hilisest saabumisest (umbes 13-14 paiku) sain kõik, mida sealt otsima läksin - lõhefilee, magusaid kirsstomateid, rabarberit ja boonusena värsket soolakurki. Tuul küll tahtis vahepeal kõrvad minema puhuda, aga jalutuskäik oli sellegipoolest tore ja värskendav. Taustaks kuulasin Ewert and the Two Dragonsi uut plaati, väga mõnus. Muud asjad ostsin Rimist, aga tapenade oliivipasta leidsin ainult Stockmannist. Hea oli, et seda otsima läksin, sest see oli nii maitsev seal kala ja taigna vahel. Panen siia kirja retsepti nii, nagu mina seda tegin.

*500 g pärmi-lehttainast 
*600 g lõhefileed 
*oliiviõli 
*soola
*purustatud musta pipart
*2 sl tapenade oliivipastat
*väike kimp värsket basiilikut (ainult lehti)
*kimp kirsstomatit
*mozzarella-juustu
*määrimiseks 1 lahtiklopitud muna


Puhasta kala, venita (sulanud) tainas natuke suuremaks, et see oleks kalast pikem ja laiem. Pane kala taignale, maitsest soola-pipraga ja nirista peale oliiviõli. Seejärel määri kalale õhuke kiht oliivipastat. Ma panin sellise kihi, et kala oli ühtlaselt must ja roosat lõhet eriti ei paistnud. Siis basiilikulehed, pooleks lõigatud tomatid ja lõpuks mozzarella. Mul oli juustu ainult natuke järel (pool ühest pakist), aga sellest täitsa piisas. Siis tõsta ääred kalale ja n-ö mähi kala taignasse. Kuna mul oli kala sabapoolne ots, siis tuli ta siuke paras kalabeebi välja. Pintselda pirukas munaga ning küpseta 200 kraadi juures umbes 30 minutit, kuni tainas on puhvis ja kuldpruun.
Värske soolakurgi viilud salatiks kõrvale ja tõesti oli maitsev roog. Pealegi, nii lihtne valmistada. Me sõime kahepeale selle piruka õhtuks ära, et kui on soovi rohkematele inimestele pakkuda, peaks vast suurema piruka valmistama. Mõtlesin veel, et tore oleks seda valmistada väiksemate pirukatena, et iga sööja saaks taldrikule täitsa oma individuaalse lõhe taignas.
Magustoiduks keetsin vaniljega riisiputru (ikka seda munaga varianti) ja rabarberikisselli marjadega.

4 comments:

Kadri Tulev said...

Awww. See pirukas on nagu Kenny South parkist ma ütleks :) Kindlasti proovin lähiajal järgi. Aga kas seal Sadama Turul olid soodsamad asjad ka või suurem valik või midagi?

Liisi said...

Ma ei teagi.. mu meelest olid hinnad täitsa normaalsed. Tore oli seal, ilmselt hommikul on rohkem inimesi müümas ja ostmas, aga siis oli ka tegelikult täitsa okei.

helelyn said...

Näeb väga isuäratav välja!
Tahtsin veel lisada, et tapenadet pole küll teinekord mõtet Stockmannist osta, seda saab imelihtsalt ka ise valmistada ja maksab kindlasti 3 korda vähem.

Liisi said...

Oli jah hea, proovi ka;) Ja aitäh soovituse eest, ma ise ka lugesin purgilt, et koostisained kõik sellised, et saaks ise ka valmistada. Aga see tundus esimeseks korraks kuidagi "pärisem". Eks ma edaspidi vaatan... ma alles sõbrunen oliiviasjadega, see kreem oli kala peal jube hea, aga seal sees on ka mu suured lemmikud kapparid!