Wednesday, September 16, 2009

Kaak-kaak, kalkuni-kodujuustu kotlet

Eile proovisin uut moodi kotlette. Kuskilt jäid silma kanahakkliha-kodujuustu kotletid. Ma retsepti küll ei lugenud, aga see on ju suhteliselt ilmselge kuidas neid teha võiks. Poes kanahakkliha polnud, oli kalkuni. Niisiis tegin kalkuni-kodujuustu kotlette. Panin paki kalkuni hakkliha, 4 leotatud saia, küüslauku, sibulat, maitseaineid, 2 muna ja paki kodujuustu. Ja kuna ma nisujahu enam ei kasuta (teised on tervislikumad), siis veeretasin kotlette tatrajahus. Ja ma ütleks et just see tatrajahu tegi kotletid eriliseks. Sellised hästi kerged kotletid tulid ja ümbert see tatrajahu oli läinud nii mõnusaks krõmpsuks kohati ja maitses väga hästi. Kodujuustu maitset nagu polnudki aru saada, lihtsalt selline kerge mõnus suvine linnuliha kotlet oli. Ainus miinus on linnuliha kotlettidega see, et nad ei mätsi nii hästi kokku kui looma hakkliha puhul, aga seda annab timmida. 2 tundi praadisin neid, hommikuks vaatas külmkapist paar üksildast kotletti vastu.

Kalkun va peenutsev ja priske loom,
kotletiks oli saada ta suurim soov.
Ei kõlvanud uhkele elukale tavakotlett,
"Kui võimnalik, siis tehke kodujuustuga", ütles kalkun nimega Odett.

--
Kadri Tulev
kadri@misu.ee
koduleht: www.misu.ee
telefon: (+372)5186650

7 comments:

Kadri Tulev said...

isver ma olen nagu mingi kotleti inimene oma kotleti postitustega. reaalselt juhtub seda et ma kotlette teen vbl kord poole aasta jooksul.

Merje said...

Ma pole kunagi kotletti teinud. Toores (ja üldse) liha tundub jube. Aga need paistavad head küll ju! Eriti hõrk luuletus ka lõpus :D, "Liisi tee ka nii".

Kadri Tulev said...

kana ja kalkuni hakkliha on ok, see ei paista nii jõhker välja ka. ja alati saab teha ka kalakotlette. siis tuleb kala hakkliha masinast enne läbi ajada ainult.

Liisi said...

Jeeeei, väga suurepärane luuletus. Tõi mõtteisse ka vana hea keemia tunni:) (Nägin täna öösel unes ka 21. kooli ja Uudamit näiteks).
Muidu olen ka viimasel ajal kasutanud kalkuni- ja kanahakkliha. Kalkuni meeldib mulle rohkem. Tegin sellega ükskord tatart (no praadisin hakkliha ja segasin keedetud tatra ja tomati tükkide ja muude asjadega). Meile hullult läheb tatar peale, nii et kindlasti proovin neid kotlette järele teha tatrajahu paneeringuga.

Kadri Tulev said...

ma nägin unes et mul kukkusid hambad välja. ma näen seda umbes üle öö unes.lahe.
aga tatar on jah lahe. selle tatrajahuga saab mingeid pannkooke ka teha, soolaseid. retsept on isegi jahupaki taga muarust.

Liisi said...

Tegin ka neid eile, saia ei pannud. Kasutasin kodujuustu, milles oli juba lisatud tilli ja soolakurki. Mu arust tulid väga maitsvad kotletid välja. Tatrajahu paneering meeldis väga:)

Kadri Tulev said...

no ma räägin