Sunday, February 28, 2010

Oranje Villem


Sellise nime paneks sellisele hurmurist koogile. Ukraina üsna läbikukkunud oranžile revolutsioonile ei oleks vist sünnis viidata, kuigi on tõsi, et mul tuli paar enneolematut asja koogitegemisel läbi teha.
Esiteks pole ma kunagi pidanud koogi jaoks apelsini ja/või sidrunit keetma (!). Peale pooletunnist spa treatment'i (spa hoolitsus? ma ei masseerinud neid!) tuli tsitruselised jahutada - seda ma eriti ei läbenud teha - ja ära püreestada. Siis kadus mõnusalt lõhnav möks koogitaignasse ja ahju.
Ma polnud varem mandleid ka röstinud. Arvan, et said veidi liiga käredad, aga kokkuvõttes oli neid koogi sees tunda. Mandlid koos apelsinimekiga moodustasid toreda maitsekoosluse, maitse- ja lõhnaBUKETI kui nüüd imrekoselikuks minna.
Küpsetis pidi külmana parem olema ja säilima kaks-kolm päeva. Mulle isiklikult maitses soojana rohkem. Nagu ka pildilt näha, on üks tükk soe ja higistab taldrikul. Võib-olla kardab ärasöömist. Ja põhjusega! Mis ta siis on selline hõrk keeksine ja apelsinimarmelaadine.

2 comments:

Kadri Tulev said...

Mis nire see seal koogi ees on muidu? Ja kui ma homme nt muffinsivormid kaasa võtaksin, kas oleks lootust selle koogi ampsule?

Liisi said...

Mmm, sa tegidki seda kooki. Kohe, kui tuli juttu apelsinide keetmisest, tundus see mulle väga tuttav ja klikkisin su lingile. Tundub jah siuke, mis soojana oleks eriti hea. Miks mitte ka külmana samas.
Aga mismõttes oranž revolutsioon läbikukkunud oli? Mu meelest nad ikka said, mis tahtsid, tookord.