Friday, June 04, 2010

Big cookie success!!

Viimaks, viimaks ometi tulid mul küpsised nii välja nagu pidid:) Mitu korda olen püüdnud teha täiuslikke chocolate chip cookie'sid, aga need on ahjus laiali vajunud. Maitse küll okei, aga ikkagi ma ei ole rahul olnud ja siis on küpsise tegemise isu jälle pealt ära läinud. Nüüd ükspäev leidsin Joy the Bakeri blogist Alton Brown'i retsepti, mis tundus proovimist väärt.
Aga chocolate chipide asemel otsustasin panna metsapähklimassi tükke (see on mu meelest vana hea nougat, loe nogaa:D) tahkemal kujul, ühesõnaga päris njammi. Ja siis tahtsin veel panna ka oma lemmik pähkli - India pähkli - tükke, aga kui ma juba poes olin, märkasin riiulil ka valge šokolaadi chipe ja nii kujuneski mu küpsikutest sellised triple-küpsised!
Taigna suurim erinevus varem proovitutest on see, et või ei vahustata toasoojana suhkruga üles, vaid hoopis sulavõi ja suhkur saavad omavahel kokku ja mikserdatakse mõnusaks suhkrumassiks. Sõltuvalt sellest, et meie võipakid on teatud suurusega ja, et ma mõnda asja unustasin osta, kujunes mu retsept selliseks:
* 200 g võid
* 3 dl fariinsuhkrut
* 0,5 dl suhkrut
* 5,3 dl jahu
* 1 tl soola
* 1 tl söögisoodat
* 1 muna + 1 munakollane
* 2 spl piima
* 1,5 spl vanilliekstrakti (mille ma ükspäev just kätte sain!!!!:):):)
* Metsapähklimass, tükeldatud (kui seda enne jääkapis hoida, saab päris edukalt tükeldada, ei kleepu noa külge) + purustatud India pähkleid + valge šokolaadi chipe.

Sulata või ja sega suhkruga, mikserda. Lisa jahu+sool+sooda ja sega ära. Lisa muna, piim, vanilliekstrakt ja sega kõik üheks massiks. Viimasena sega sisse lisandid. Hoia natuke aega tainast külmkapis ja tõsta parajad hunnikud ahjuplaadile. Küpseta 180–200 kraadi juures nii kaua, kuni küpsised on ilusad pruunid ja äärest natuke tumedamad pruunid. Ahjust välja võttes, lase küpsistel natuke jahtuda, alguses on nad üsna pehmud veel.
Nii sündisidki minu täiuslikult kohevad, mõnusad, seest pehmed, aga äärest krõbedad, triple-shock küpsised:)

3 comments:

Merje said...

Jääkapp jääkapiks, aga kas sa olid suhkrust pilves, kui sa selle kirjutasid :D? Mis on triple-shock ja metsapähklimass? Nougat on nugaaaa "in my book".

Mis ma TEGELIKULT öelda tahtsin, on et need küpsised tunduvad vääga head. Tekitaksid korraks piparmündi-chippidega küpsiste flashbäki! Võin seekord ise kullerit mängida.

Liisi said...

Vastan kõik ühes lauses: vist olin jah suhkrupilves, sest, kui ühe küpsise ära sööd, siis ongi väike šokk peal. Sõin just 4 ja imelik on olla!!!

Kadri Tulev said...

hanesulge oleks vist vaja nende küpsiste söömise kõrvale... :P