Wednesday, June 16, 2010

Kookosejäätis

Eile õhtul tegin magustoiduks jäätist, leitud viimase aja avastusest, "Siit nurgast ja sealt nurgast" blogist. Muutsin ka retsepti natuke. Näiteks vahukoorepakid on poes 200 ml, seega 1 dl panin piima - üleliigne piim läheb meil palju suurema tõenäosusega kasutusse kui vahukoor. Samuti kasutasin ma kogu purgi kookospiima ära, see ei säili lahtisena kuigi kaua. Veel kasutasin ma terve vanillikauna ära ja lisasin veel üht-teist.

Retsept
2 dl 35% koort
1 dl piima
1,5 dl suhkrut
1 vanillikaun
165 ml kookospiima
vanilliekstrakti
kookoshelbeid

Panin koore ja piima keema, koos suhkru ja vanillikaunaga (lõikasin selle pooleks, lõikasin lõhe sisse ja kraapisin seemned kooresegusse, viskasin ka kogu kauna sinna). Kui piim oli keema tõusnud, võtsin selle tulelt ja jätsin jahtuma. Jahtununa puhastasin vanillikauna veelkorra, tõmbasin kõik seemned välja (siinkohal viskasin kauna enda minema) ja panin segu külmkappi, et ta veel külmemaks läheks. Seejärel valasin segu jäätisemasinasse ja panin tööle, jäätisemasina töötades lisasin vanilliekstrakti ja kookoshelbeid. Kui jäätisemasin oli töö teinud, panin jäätise karpi ja sügavkülma korralikult jäätuma.
Serveerisin oma uue jäätiselusikaga, mis teeb ilusaid palle, ja kaunistasin kirssidega.
Päris maitsev, aga natuke vesine sai. Ehk tänaseks on paremini läbi külmunud.

4 comments:

Kadri Tulev said...

Tundub väga njämm kuigi ma kookost ei söö. Aga tee pistaatsia jäätist! See oleks eriti hea!

Liisi said...

Ma pistaatsiat ise üldse ei armasta, aga poes müüakse mingit pistaatsiapastat, äkki sellest saaks midagi aretada, näiteks saaksid sellest kooki teha:) Muidu see jäätis on nii mõnusa koorese maitsega, tuleb meelde koorekomm, mida vanaemaga tegime, kui ma väike olin. Kahju, et sulle kookos ei maitse, mulle väga meeldib!

Liina said...

Tere!
Tekkis küsimus, et kus poes müüakse pistaatsiapastat?Aitäh vastamast!

Liisi said...

Tere-tere!

Pistaatiapastat müüakse Stockmannis. Ostsin alles hiljuti ja minu arust oli ta suhteliselt tavalise martsipani maitsega...