Wednesday, January 12, 2011

Magus-magus kaneelirullisai

Ükskord lugesin ühest saiast või struudlist  või stritslist (mis nende vahe on?), mis tundus nii hea. See oli tegelikult juba vist suvel, kui ma sellest lugesin ja mõtlesin, et võiks ise ka proovida. Nüüd siis jõudsingi asjani! Tegin isale porgandipirukaid ja tainast jäi üle.
Mulle eriti meeldis see osa, kus sai saia kastmega üle valada, ainult see konkreetne kaste mulle väga ei sümpatiseerinud. Keetsin oma kastme kondenspiimast, võist (mõlemat umbes võrdses koguses) ja suhkrust (hullus, eks!:)) - panin need potti ja kuumutasin seni, kuni suhkur oli lahustunud ja lusikaga potipõhja tõmmates jäi triip natukeseks näha (loodan, et see seletus on arusaadav).
Pärmitaigna tegin nagu ikka piimast, pärmist, soolast-suhkrust, jahust ning võist-õlist oma koduse õpetuse järgi. Kui on huvilisi, siis võin teinekord etappide kaupa kirjutada ja piltidega illustreerida, kuidas ma seda teen.
Rullisin taignast ühe ristkülikukujulise tüki, määrisin seda sulavõiga, puistasin üle suhkru-kaneeliseguga ja rullisin kokku. Lõikasin viilud, asetasin need üksteise kõrvale vormi. Küpsetasin saia valmis ning valasin siis sooja kastmega üle. Soe sai sulatas ka kastet natuke vedelamaks ja see vajus kenasti igale poole pragude vahele. Tulemus oli magus ja hästi maitsev!

6 comments:

Merjhhhh (ila) said...

Õpetust pole vaja, järgida nagunii ei ole võimalik. Tee seda veel!

Liisi said...

Okei, teen, kui sa seda siis sööma tuled.

Merje said...

Deal!

Kadri said...

aga mina.... :( ?

Liisi said...

Sina ka! Uue poe avamisel?:)

kadri said...

aa jaa! see peaks kuskil 10 veebruar meil olema