Monday, April 05, 2010

Veel üks kook ja väga hea kook!

Munadepühade nädalavahetus oli tihe, sai palju küpsetada ja lõbusalt aega veeta. Laupäevaks tegin ära koogi, mis kunagi ammu juba nami-nami blogis silma hakkas, aga tegelikult pärineb The Hummingbird Bakery Cookbookist (vihje vihje, mul tuleb varsti sünnipäev:P -- aah hullus, ei soovita Amazonis kokaraamatuid vaatama hakata, võib pankrotti minna). Kuna ees seisis suurem pidu, tegin kohe kahekordsete kogustega terve ahjupannitäie, aga siia lisan siiski tavaliste kogustega retsepti.

Retsept iseenesest oli lihtne:
1. kihi jaoks:

200 g tumedat šokolaadi
200 g toasooja võid
250 g suhkrut
3 suurt muna
2 dl jahu

Sulata šokolaad (veevannis või mikrolaineahjus on ka mugav). Vahusta toasoe või suhkruga ja lisa vahustades munad. Sõelu juurde jahu (või pane niisama, nagu mina:P). Lisa šokolaad. Alumine kiht ongi valmis, vala vormi.
Ütlen kohe ära, et mina ei kasutanud ainult tumedat šokolaadi, olen juba varem ka öelnud, et mulle see väga kange šoks ei maitse. Ja nii palju suhkrut ma ka ei pannud!

2. kihi jaoks:
450 g toasooja toorjuustu
150 g suhkrut
1 tl vanilliekstrakti
2 suurt muna

Vahusta juust ja suhkur kreemjaks, lisa munad, vahusta.
Nagu ma harjunud juba olen, võtsin pool toorjuustu kogust Philadelphia Originali ja teise poole Mascarponet. Vanilliekstraktiga olid täbarad lood. Seda vist müüaksegi ainult Stockmannis siin Eestimaal, aga seal oli otsas. Mujalt ma ei leidnud. Piprapoest öeldi, et nad on üritanud seda endale müügile saada, aga ei ole õnnestunud. Miks, ei tea?! Seda saab ise ka teha, aga valmib umbes poole aastaga:P Ma arvan, et kergem on kuskilt netist tellida, on ikkagi päris ka.

Küpsetada 170 C ahjus 30–40 min. Jahutada ja panna külmkappi, soovitatavalt üleöö seisma (aga vähemalt 4 tundi). Koogi pluss on see, et mõlemad kihid saab ühe korraga valmis küpsetada!

Peale:

200 ml vahukoort
suhkrut
200 g vaarikaid
Vahusta vahukoor suhkruga, sega sisse vaarikad (kui kasutad külmutatud marju, sulata need enne üles).


Kook oli päris rammus, aga väga hea. Ma ütleksin, et esimene kiht oli liiga paks ja teine liiga õhuke. Võiks olla vastupidi, järgmine kord äkki üritan kuidagi nii teha. Ja šokolaadikihi sisse paneksin kirsse ka, oleks huvitavam ja mahlasem ja vähem magus .. või pigem vähem nii retsilt šokolaadine. Ja vaarikaid paneksin rohkem, peale kaunistuseks ka. See 200 g külmutatud vaarikaid sulas nii väikseseks koguseks, et kahju oli kohe vaadata.
Igatahes soovitan ja teen ise ka kindlasti veel!

3 comments:

Pille said...

Täitsa nõus -minu arust oli ka šokolaadikiht liiga paks ja toorjuustukiht liiga õhuke!

Merje said...

Ma sügavalt protesteerin "mul tuleb varsti sünnipäev" osas! Kuigi las sul olla siis varsti. Ütleme, et mul on sünnipäev mägede taga :D. Ja ma ei jaga kriitikat juba eos, mis hakkab sõnadega "liine šokolaadikiht" :D. Aga khmm, kui teed veel, siis ma võin lahkelt degusteerida.

Anonymous said...

Great article! This is the type of info that
are supposed to be shared across the web. Disgrace on Google
for not positioning this put up upper! Come on
over and visit my website . Thanks =)

my web page; indyk []