Sunday, September 05, 2010

Kuuseriisikad ja minu esimene marineerimine

Käisin täna metsas seenel ja sain terve hunniku kuuseriisikaid. Ma enne ei teadnudki neist seentest midagi, aga nüüd on nad mul juba ilusti purgis. Suuremad jätsin praadimiseks, aga enamik olid väiksemad ja nii sain kenasti pea 4 purki marineeritud seeni. Ma ei ole enne kunagi midagi maerineerinud, seega retsepti otsisin kiiresti internetist ja pistsin seened potti keema. Vahu eemaldasin ja siis lasin neil veel keeda kuni seened hakkasid põhja vajuma (ja keeduvesi muutus selgeks - nii oli retseptis öeldud, aga ma ise seda ei täheldanud tegelikult). Siis lisasin soola, pipraterasid, loorberilehti, veidi aega keedetud porgandiseibe, suhkrut ja äädikat. Kogused on siin toodud (seente marineerimine 1.), aga mul kahjuks ei olnud aega nii täpselt mõõta ja kõike läks tunde järgi. Maitsesin vedelikku ja tundus hea. Loodan, et hiljem on ka hea. Siinkohal, kas keegi võiks palun öelda, millal neid seeni nüüd süüa võib, kui kaua nad marineeruvad?:)

5 comments:

Kadri said...

me käisime ka täna korjamas ja saime palju kuuseriisikaid (need hull delikatess seen) ja veel palju muid riisikaid ja igasugu seeni veel. just hakkame ka sisse tegema. njammi!

Kadri said...

a kuule muidu sa usse ei kontrollinudki? need ühed kõige enam ussitavad seened :P vaatan et sul terved seened purgis kenasti hehe

Liisi said...

No näha ju, kui ussipoiss on uuristanud. Ma ussitanud seeni korvi ei pannud ja osad viskasin igaks juhuks pärast ära, kui kindel ei olnud. Kes siis seened ära lõhub pärast?

Kadri said...

minu purgistatud seened läksid peale paari päeva hapuks. purgis olles. niiet täielik feil oli seekord.

Liisi said...

Aga kuidas sa sellest aru said? Ma käisin eile ka seenel ja sain veel männiriisikaid, kavatsen neid ka marineerida.