Friday, September 17, 2010

Pirnitšatni

Sain sõber Veiko käest pirne. Otsisin asju, mis neist saaks teha ja otsustasin tšatni (chutney) kasuks. Eesti Keele Instituudi andmetel on see "India vürtsine puuviljakaste (liha juurde)". Minu oma väga vürtsine ei ole, aga hästi maitsev tuli see küll. Sõime seda mozzarellaga täidetud kanafileega ja suurim kompliment mulle/tšatnile oli see, et Marko võttis oma poest ostetud sweet chilli kastme ka välja, kuid korki maha ei keeranudki!:)
Retsept kohandatud nami-namist:
* võid (mul võis olla u 20–30 g)
* 1–2 spl veiniäädikat (ma alati mõtlen selle peale, et vanasti olid palju suuremad supilusikad ja panen siis natuke rohkem kui retseptis öeldud)
* 3 spl mett
* u 7 (mul olid väiksed pirnid) kooritud ja hakitud pirni

Sulata keskmisel tulel või, lisa mesi ja äädikas ja sega ilusti kokku. Lisa pirnid ja keeda (ära kõrveta!). Retseptis ütles 7–10 minutit, mul läks küll oma pool tundi. Päris kokku ikka ei keenud, aga mul olid kõvad pirnid ka. Vahepeal purustasin neid kahvliga. Lõpuks sain nii palju tšatnit, et jagus liha kõrvale ja ühe purgi panin külmkappi ka.

3 comments:

Merdž said...

Ütleme nii, et ma kord lolli peaga tõin Londonist seda pirni chutney'd kaasa ja olin pettunud, et siin poes vist ka oli. Või oli see (Lyle's) Golden Syrupiga, mida siin oli. Masendav igatahes niimoodi ebaoriginaalset träni kaasa tarida. :D Järgmine kord olen targem. Aga see su tšatni tundub hea! Ja Eesti pirnid on ikka ime omaette.

rammirahus said...

Tundub väga isuäratav lisand.
Ei saa mainimata jätta, et toormaterjal on küpsenud stressivabas, päikesepaistelises hästihooldatud viljapuuaias. Nopitud hoolikalt ja akrobaatiliselt huvitavalt.

gisgis said...

:D awww, see on nii südantsoojendav kui nad (mehed) iga toidu peale ketšupit või seda chilli kastet panevad. Tekib kohe tahtmine veel ja veel paremini süüa teha...not.