Sunday, January 08, 2012

Juustu-pähklivõi idude ja pirniga

Käisin külas ja seal anti eriti maitsvat einevõileiba. Nüüd tegin ise järele ja tuli ilusti välja! Külas perenaine tunnistas, et ta unustas tegelikult ühe komponendi (pirni) poest osta, aga ka ilma selleta oli väga hea. Mina ostsin kõik koostisosad ja oli veel parem - pirn lisas mahlakust. Väga lihtne valmistada, aga väga muljetavaldav sööjatele. Kusjuures naljakas on see, et ma ise üldse Parmesani ei armasta, aga selles võis maitseb väga. Tunnistan ka üles, et ma ei ostnud poest päris Parmesani juustu, vaid mingit leedukate soodsamat varianti. See oli juba valmis riivitud ja võrreldes teiste kõvade juustudega, millele peale kirjutatud "Parmesan", oli see tükk maad soodsam. Maitset andis aga sama hästi, seega oma otsust ma ei kahetse. Kuna külas meid kostitanud perenaine ei osanud ka täpselt öelda, kust ta selle retsepti sai (või ma olen selle täielikult unustanud), ei saa ma kahjuks millelegi viidata.


100 g võid
100 g parmesanilaadset juustu
75 g metsapähkleid
ciabatta
oliiviõli
idud
1 pirn

Lase võil toasoojaks minna. Kui ostsid juustu tükina, riivi see peenelt. Pähklid purusta parajateks tükkideks (mitte liiga peeneks) - mina kasutasin taignarulli ja tampisin pähklipakki sellega, kuna arvasin, et köögikombain teeks pähklitest liialt peene pudi. Sega kõik ained omavahel juustu-pähklivõiks.
Ciabatta lõika viiludeks, pane ahjuplaadile ja piserda oliiviõliga. Rösti ahjus.
Määri valmistatud või röstitud ciabattaviiludele, pane peale idusid ja kõige peale pirniviil. Naudi.

1 comment:

Anonymous said...

Maitsev võileib ja kena gif. M.