Tuesday, January 10, 2012

Vaniljetäidisega küpsiskommid

Jõuluvana tõi mulle küpsisteraamatu, see on väga ilus ja inspireeriv - seda sorti kokaraamat, mille mõnikord ikka riiulist välja ka võtad, et retsepte katsetada. Mu isal oli just sünnipäev ja selle puhul otsustasingi talle valmistada vaniljekastme sisuga küpsised. Pildi järgi pidi need olema südamekujulised ja tegelikult ma isegi ükskord ostsin ühe sellise vormi Stockmannist (või võib-olla Kaubamajast), aga nüüd ei leidnud ma ei seda ühte ostetud vormi (millega oleks saanud põhimõtteliselt ju ühe kaupa kõik küpsised valmis teha) ega ka ühestki poest samasuguseid vorme. Seega ostsin lõpuks väikeste lillekujuliste aukudega silikoonist vormi. Veidi vaevaline oli alguses tainast ilusti sinna sobitada, aga lõppkokkuvõttes sobisid lille-küpsiskommid mu kingi-ideega väga hästi.
Retsept ise on lihtne ja tulemuse kohta võib vist sama öelda.. lihtne ja hea, aga ei midagi erilist. Tainast jäi päris palju üle ka, võib-olla tingituna teistsugustest vormidest. Vaniljekastmest jätkus täpselt ühe vormitäie kommide jaoks ja veel kolm piparkoogivormist tehtud küpsisevormi, mis kahjuks ebaõnnestusid, kuna ma natuke kiirustasin ja jätsin viimase detaili peale mõtlemata. Seda valusat õppetundi - köögis ei saa kiirustada - olen ma juba mitu korda läbi teinud..

Sellise kujuga olid need raamatus

Vaniljetäidisega küpsised via Malin Landqvist

Küpsisetainas:
5 dl jahu
1,5 dl tuhksuhkrut
0,5 dl kartulitärklist või maisitärklist
1 spl vaniljesuhkrut (lisasin ka vanilliekstrakti)
1 suur näputäis soola
200 g võid
1 munakollane (mul olid väikesed munad ja kulus kaks muna)

Sega kokku jahu, tuhksuhkur, tärklis, vaniljesuhkur ja sool. Tükelda sisse külm või ja lõigu või näpi sõrmedega või kuivainete sisse. Seejärel lisa munakollane ja sõtku tainas ühtlaseks. Suru pool taignast vormidesse ning aseta vormid ja ülejäänud pool tainast (kilesse mässituna) umbes pooleks tunniks külmkappi.

Vaniljekaste:
1 vaniljekaun (mina kasutasin vanilliekstrakti)
2,5 dl piima
2 munakollast
0,5 dl suhkrut
1 spl maisitärklist

Lase piim vaniljenauka või vanilliekstraktiga keema minna, siis keera tuli alla ja eemalda vaniljekaun. Sega munakollased, suhkur ja tärklis omavahel ja vispelda need kuuma (aga mitte enam keeva) piima sisse ja sega nii kaua kuni segu pakseneb. Eemalda tulelt ja jahuta täielikult. Kui kastme sisse jäid tükid, aja see läbi tiheda sõela.

Täida vormid vaniljekastmega ja ülejäänud taignast tee peale n-ö kaaned. Küpseta 200 kraadises ahjus 15 minutit. Enne vormidest välja võtmist lase küpsistel jahtuda. Kaunista tuhksuhkruga.

No comments: