Friday, August 29, 2008

“The man that cannot visualize a horse galloping on a tomato is an idiot”

André Breton (February 19, 1896 – September 28, 1966) - a French writer, poet, and surrealist theorist, and is best known as the main founder of surrealism.

Kui ma väike olin, siis ma üldse tomatit ei söönud. Nagu ka juustu, hapukoort, riisi, kala (v.a. sprott) jne. Peamiselt sõin ma ainult kartulit ja kastet. Sugulased juba teadsid, et kui meie pere külla tuleb ei maksa laste pärast midagi vähegi huvitavamat lauale tuua. Riis ja juust tulid mingi hetk menüüsse sisse ikka (suhteliselt hilja), aga tomat sai mu sõbraks alles paar aastat tagasi. Põhimõtteliselt siis kui ma Markoga tuttavaks sain. Ma imestasin selle üle, et inimesed imestasid selle üle, et ma tomatoit ei söö. Mulle tundus see väga normaalne, sest tomat tundus vastik. Ja eriti ei suutnud ma ette kujutada, mis mõnu või nauding on tomati nagu õuna söömises, see tundus eriti jälk. Aga no siis Marko põhimõtteliselt sundis mind tomatit sööma. Ma toidu sees juba muidu sõin ka tomatit, siis ei häirinud. Kui ma ei eksi, siis esimesena hakkas mulle toores tomat sümpatiseerima Hesburgeri vahel. Ja nii ta läks, the rest is history ja tomat on niiiii maitsev!


PASTA

1. etapp, vaja läheb:
*Väikeseid tomateid 1 karp või rohkem, lõigatud neljaks.
*Mozzarella juustu, lõigatud väiesteks kuubikuteks.
*Värsket basiilikut, rebitud väikesteks tükkideks.
*Oliiviõli, soola, piprt.

Sega kõik kokku ja jäta seisma - siis saavad tomatimahlad ilusti välja tulla ja maitsed omavahel seguneda. Mulle tegelikult maitseb see segu niisama ka juba väga, salatina või nii. Või näiteks võileivakattena..?

2. etapp, vaja läheb:
*(Muna)nuudleid/makarone, keeda ära.
*Pakk kohvikoort.
*Suurem pakk Merevaiku nt. murulauguga.

Ühes potis valmista makaronid/nuudlid/pasta. Teise pane koor ja lase keema, siis sega sisse Merevaik, lase sulada ja keeda natuke aega. Võib ka maitseaineid lisada vastavalt soovile.
Pane tomatisegule pasta peale, siis kaste ja sega kõik kokku. Mmmm... njammdzhemm:)


Muuseas kusagilt lugesin arutelu, et kas eesti keeles oleks parem öelda makaronid või pasta. Mulle meeldib makaronid.

1 comment:

Anonymous said...

Oeh, hulluks võib minna siin teie kokakunstist. vaatasin natuke neid asju ja oseses mõttes sülg hakkas jooksma. tahaks! igasta asju siit!